היתרונות בגינון

מהם היתרונות הפיזיים והנפשיים בגינון?
גינון יכול להפחית מתח וצלילות נפשית ובנוסף לסייע במניעת הכל ממחלות כליליות ועד סרטן המעי הגס.

הטבע כבר זמן רב ידוע בתכונותיו המרגיעות, כמקום לבני אדם למצוא בו שלווה וריפוי. גינון, בפרט, קשור לבהירות נפשית ורגשות תגמול, ויש לו יתרונות פיזיים רבים גם כן. גינון מזון יכול להיות משמח במיוחד ומקור מצוין לתוצרת טרייה. מהכנת אדמה לשמחת הקטיף, תמיד יש משימה, גדולה או קטנה, בעונת הגידול! אם אי פעם ביליתם בגינון בקיץ, אתם יודעים שמשימות אלו יכולות לשמש כתרגיל נהדר. עם מנהיגים רבים בקהילה במישיגן, כגון הארכת אוניברסיטת מישיגן, הפועלים לקידום גנים פרטיים כמו גם הזדמנויות לחקלאות עירונית כמו גינות קהילתיות, מעולם לא היה זמן טוב יותר להשתמש בגינון לצורך התעמלות. אך עד כמה מועיל הבריאות שלך זו מסורת חקלאית עתיקה זו?

גינון לא נועד רק כדי לגרום לבית שלך להראות טוב (אם כי ערעור שולי המדרכה בהחלט לא כואב אף פעם). טיפול בצמחים יכול גם לעשות פלאים לשלומכם, כך עולה משפע של מחקרים מדעיים. התרגיל הגופני יכול לתרום למשקל בריא ולרמות לחץ הדם, ופשוט אינטראקציה עם פלורה יכולה לשפר את מצב הרוח ואת בריאות הנפש.

על פי נתוני המרכז לבקרת מחלות ומניעה (CDC), פעילות ברמה בינונית בעוצמה בינונית למשך 2.5 שעות בכל שבוע יכולה להפחית את הסיכון להשמנה, לחץ דם גבוה, סוכרת מסוג 2, אוסטאופורוזיס, מחלות לב, שבץ, דיכאון, סרטן המעי הגס, ומוות בטרם עת. ה- CDC מחשיב גינון פעילות ברמת עצימות בינונית ויכול לעזור לכם להשיג מטרה זו של 2.5 שעות בכל שבוע. בנוסף, אלו שבוחרים בגינון כפעילות גופנית בעוצמה בינונית, נוטים יותר להתעמל בממוצע 40-50 דקות בממוצע מאלו שבוחרים בפעילויות כמו הליכה או אופניים. על ידי היציאה בחוץ לחללי גינה קהילתיים שונים ברחבי מישיגן, אתם לא רק עוזרים לשמור על קהילתם תוססת אלא הופכים בריאים יותר בתהליך.

גינון התגלה גם בשנים האחרונות כמשכך מתח מוכח מדעית. לחץ עלול לגרום לעצבנות, כאבי ראש, כאבי בטן, התקפי לב ולהחמרת מצבים הקיימים בגוף. ניסוי שפורסם בכתב העת לפסיכולוגיית הבריאות השווה גינון לקריאה כפעילות להפגת מתחים; הנבדקים שגנו חוו ירידה משמעותית יותר בסטרס בהשוואה לנבדקים שהוטלו עליהם לקרוא.

בנוסף ליתרונות הבריאותיים, גנים ידועים גם כמגדילים את ערך הנכס וחוסכים כסף בעת קניות במכולת. עם כל כך הרבה אפשרויות ומשאבים להתפתחות גינה קהילתית וגם לגישה אישית זמינים במישיגן, אין סיבה לא ליהנות מחיק הטבע בעונה זו על ידי גידול גינה תוססת ומועילה ולקבל פעילות גופנית בתהליך!

הפשילו שרוולים וקבלו חפירה, נטיעה ועשבים שוטים באביב ובקיץ.

הערכה עצמית מבוגרת ביתית
אולי אתה מישהו שתמיד הרגיש שהאגודל שלו או שלה לא בולט באופן ירוק. אבל אחרי שעיבוד, נטיעה, טיפוח וקצירת צמחים, אתה עלול לראות אדם שונה במקצת במראה. אדם שיכול להצמיח דברים. אדם שקשור יותר לכדור הארץ. גנן שאצלו אגודל ככל הנראה פולט גוון של ירוק!

תמיד מרגיש טוב לבצע משימות חדשות, ואם אתה יכול לגדל גן, מה אתה לא יכול לעשות?

גינון לבריאות לב
אתה שורף קלוריות ומחזק את הלב כשאתה בגן. אתה יודע זאת, נכון?

לפי WebMD, ‘פעילויות כמו גינון, פרויקטים של עשה זאת בעצמך ועבודות בית עשויות להיות טובות כמו פעילות גופנית רשמית בכל הקשור להפחתת הסיכון להתקף לב ושבץ מוחי.’ בריאות הלב: עכשיו זה ממש בונוס.

גינון מפחית מתח
מחקר הולנדי ביקש משתי קבוצות אנשים להשלים משימה מלחיצה והגיע למסקנה שגינון במשך 30 דקות לאחר שהמשימה האמורה הביאה לרמות נמוכות יותר של קורטיזול. קורטיזול הוא ההורמון הקשור למתח. היה לך יום מחוספס? היכנס לגינה שלך ותן ללחץ להמיס.

מתח הוא סיכון בריאותי עצום, כך שהיתרון הזה בגינון הוא עניין גדול, אנשים.

אושר בעפר
איך נוף דינמי ויפה שאתה מכיר באופן אינטימי, שאתה למעשה אחראי ליצירה, גורם לך להרגיש? כנראה די מאושר.

יש גם סיבה מדעית שגינון משמח אותך. מחקרים מראים כי שאיפת M. vaccae, חיידק בריא שחי באדמה, יכולה להעלות את רמות הסרוטונין ולהפחית חרדה. על פי מגזין Discover, “אתה מקבל מנה [של M. vaccae] רק על ידי טיול בטבע או הסתובבות בגן” וזה “יכול לעזור לעורר מצב נפשי עליז.”

אתה תישן טוב יותר
מחקרים באוניברסיטת פנסילבניה מראים כי הפעילות הקלה הקשורה לגינון יכולה לעזור לך לישון טוב יותר בלילה.

שינה כה חיונית לבריאות טובה; זה יתרון שאסור להתעלם ממנו.

חוזק יד משופר
כל החפירה, השתילה והמשיכה עושים יותר מאשר לייצר צמחים. פעילויות גינון תגדיל את כוח היד שלך. איזו דרך נהדרת לשמור על הידיים והאצבעות חזקות ככל האפשר לאורך זמן רב ככל האפשר.

גינון לבריאות המשפחה
גינון יכול להיות פעילות סולו או הזדמנות לקשר עם המשפחה והחברים. האושר וההקלה על הלחץ שהגינון מספק זה דבר נהדר לחלוק עם יקיריהם. כמו כן, לגינון יתרונות מיוחדים לילדים. חשיפה מוקדמת ללכלוך נקשרה לכל מיני יתרונות בריאותיים ארוכי טווח, החל מהפחתת אלרגיות למחלות אוטואימוניות.

גידול ירקות לבריאות פיננסית
בהחלט ישנן דרכים שגינון יכול להיות יקר בפועל, אבל אם אתה עושה את זה נכון אתה יכול לחסוך הרבה כסף על אוכל על ידי גידול משלך. כדי לחסוך את מירב המזומנים על ידי גידול תוצרת משלך, גדל ירקות היקרים לקנות וירקות שתוכל לאחסן או לשמר בקלות על ידי שימורים, הקפאה, התייבשות או כבישה.

אפריל מתקרב לסיום, אך לא מאוחר להקמת גינה. במקום להתחיל מזרע, תוכלו לקנות צמחי תינוקות.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *