גינון: תחביב מהנה שטוב לבריאות שלך

גינון אולי דרך מהנה ומרגיעה ליצור קשר עם הטבע, אבל האם ידעת שיש לזה גם יתרונות בריאותיים רבים? גינון הוא פעילות שתועלת גם לנפש וגם לגוף, ואנשים מכל הגילאים יכולים ליהנות מהם. בנוסף, אתה זוכה לאכול את הפירות, הירקות ועשבי התיבול הטעימים שאתה מגדל. אז, תפוס את הכלים שלך ותיכנס לכלוך!

דרוש מעט גינון כדי להזיע זיעה. על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, רק 2.5 שעות של פעילות מתונה בכל שבוע יכולות לעזור להפחית את הסיכון לבעיות בריאות רבות, כולל מחלות לב, שבץ מוחי, לחץ דם גבוה וסוכרת מסוג 2.

אתה אולי לא חושב על גינון כפעילות גופנית, אבל כל ההרמה, החפירה וההגרפה שמעורבים בהחלט נחשבים, אומר רייכל סנטו, מ.א., רכז תכנית מחקר בכירה של המרכז לעתיד מחיה בבית הספר לבריאות הציבור של ג'ונס הופקינס בלומברג.

המוח שלך נהנה גם מהזמן שבילה בגינה. הימצאות בחוץ באוויר הצח ובשמש היא דרך יעילה להגביר את מצב הרוח ואת הדחק. למעשה, גינון הוכיח כמועיל להפחתת הסיכון לדיכאון. אם משהו מכביד על דעתך, גינון יכול לאפשר לך להתמקד בפעילות שתביא לך שמחה.

אל תשכח את היתרונות הבריאותיים שמגיעים מהתוצרת שאתה מגדל. גינון הוא דרך פשוטה להכניס לתזונה פירות וירקות טריים יותר, ואתם בטוח מעריכים אותם עוד יותר מכיוון שגידלתם.

כשמדובר בהחלטה מה לשתול, יתכן שקשה לדעת מאיפה להתחיל. אבל אם אתה חדש בגינון, הקפד על זה להיות פשוט עם תוצרת שקל לגדל. סנטו ממליץ על עשבי תיבול וירקות כמו חסה, קייל וקולרסים.

סנטו אומר שמזונות אלו לא רק קלים לגננים בפעם הראשונה, הם גם מלאים בחומרים מזינים חשובים.

גינון הוא גם הזדמנות מצוינת לנסות אוכלים בריאים חדשים שיעזרו לכם ולמשפחתכם להפוך לאוכלים הרפתקניים יותר.
גידול של מגוון תוצרת מהנה כמו שהוא בריא. אל תתייאש אם לא תשיג את זה נכון בפעם הראשונה. גינון דורש קצת סבלנות, אבל כדאי כשאתם מתחפשים לצלחת תוצרת טרייה משלכם.

וודא כי ברשותך הכלים והציוד המתאימים לחוויית גינון בטוחה. סנטו ממליץ ללבוש חולצות ומכנסיים ארוכים עם שרוולים ארוכים וכובע להגנה מפני השמש, כמו גם להחליק על קרם הגנה. לבישת כפפות גינון היא חובה לשמור על עצמך כשאתה מושך עשבים וביצוע משימות אחרות שעלולות לפגוע בידיים שלך. ואל תשכחו ללבוש דוחה יתושים.

האקדמיה האמריקאית לכירורגים אורטופדיים מעודדת גננים לקחת הפסקות קבועות ולשתות מספיק מים. זכרו, זה תרגיל. הארגון מציע גם להפוך את הפעילות הגופנית בגינון לקלה ככל האפשר, החל מישיבה על שרפרף בגינה ועד להתקרבות לחפצים שתרצו להרים כדי להפחית את המתח.

שימוש במריצה מועיל למשימות מסוג זה. בקש עזרה אם משהו גדול או כבד מכדי לעבור לבד, או אם אינך מכיר כלים מסוימים.

בטיחות הקרקע היא דבר נוסף שכדאי לזכור. סנטו מציין כי במיוחד באזורים עירוניים ופרבורים אדמה עשויה להיות מזוהמת במתכות כבדות ומזהמים אחרים. בקרקע יכולות להיות גם חיידקי טטנוס, וזו הסיבה שכל כך חשוב ללבוש כפפות ולהישאר עם החיסונים. ככה, כל חתך על הידיים שלך לא יידבק. כדאי לבדוק את האדמה שלך לפני שתתחיל לבצע גינון.

גינון יכול להיות התחביב שעוזר לך לחיות עד 100
לאנשים הגרים במה שמכונה "אזורים כחולים" יש גורמים מסוימים המשותפים – רשתות תמיכה חברתיות, הרגלי פעילות גופנית יומית ותזונה מבוססת צמחים, בתור התחלה. אבל הם חולקים משותף בלתי צפוי נוסף. בכל קהילה אנשים גוננים עד גיל זקנה – שנות ה -80, ה -90 והלאה.

האם טיפוח האגודל הירוק שלך יכול לעזור לך לחיות עד 100?

מעלית מצב רוח

ידוע שאורח חיים חיצוני עם פעילות גופנית מתונה קשור לחיים ארוכים יותר, וגינון הוא דרך קלה להשיג את שניהם. "אם אתה גינה, אתה מקבל פעילות גופנית בעצימות נמוכה ברוב הימים ואתה נוטה לעבוד באופן שגרתי," אומר בואטנר.

לדבריו, ישנן עדויות לכך שגננים חיים יותר ופחות לחוצים. מגוון מחקרים מאשרים זאת ומצביעים על היתרונות הבריאותיים הפיזיים והנפשיים של גינון.
תן לטבע לטפח אותך

גם לא מדובר רק בהשפעות בריאותיות: היתרונות החברתיים של גינון יכולים גם להגדיל את אורך החיים. ד"ר ברדלי ווילקוקס מאוניברסיטת הוואי חוקר מאה שנות מאה באוקינאווה, שיש לה את היחס הגבוה ביותר בעולם של מאה המאה, כ 50- ל 100,000 איש. תושבים רבים מתחזקים גנים אישיים קטנים עד גיל זקנה.

לדבריו, גינון מסייע בגורמים חיוניים אחרים, אם מעט חלופי יותר, להגדלת אורך החיים. "באוקינאווה אומרים שכל מי שמזדקן זקוק לבריאות

למחייה. גינון נותן לך משהו לקום עליו בכל יום. "
נוסף על כך, מסביר ווילקוקס, אוקינאוואן מעריך את המושג יוימרו, או רמה גבוהה של קשר חברתי. "להיפגש בשוק מקומי, להביא את התוצרת שלך ולשתף את היצירות האחרונות שלך מהגן זו פעילות חברתית גדולה", הוא אומר. "זה בהחלט עוזר לאנשים לחוש מקורקע ומחובר."
גינון עם ילדים
גינון הופך להיות מרתק עוד יותר כשמביאים ילדים לתמונה. יתכן שהם מתמקדים בחלקים המהנים בגינון, אך הם באמת לומדים שיעורים חשובים, קשורים ישירות ובעקיפין לבריאות.
"לילדים זה גם פעילות טבע ממש מעשית", אמר סאנטו ל- The Nation. "הם יכולים לראות כיצד מדע והסביבה ואכילה בריאה מתחברים."
תן לילדים כלים המותאמים לגיל ותשמור עליהם בזמן שהם חוקרים את הגן. תן להם גם דרך לקחת בעלות ולקצור את התגמולים בעצמם. סנטו ממליץ לגדל "גן פיצה" עם רכיבים קל לגידול לעוגה טעימה טעימה, כמו עגבניות, חצילים ועשבי תיבול, כולם באזור זהה.
ברגע שהירקות ועשבי התיבול גדלו, הרכבת החומרים לפיצה אמיתית היא הצמד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *